KÖPVILLKOR
Vi på Mera Maskin säljer varor på nätet och i vår webshop men också i vår fysiska butik på Grimboåsen 8 i Göteborg.
Då Sverige är medlemmar i EU så följer vi svensk lag som EU-lagstiftning. Enligt konsumentköplagen har du totalt tre års reklamationsrätt efter att du har tagit emot din produkt.
Fraktvillkor
Vi erbjuder inte fraktfritt.
Avhämtning i butik: Givetvis kan du alltid avhämta produkten i vår butik på Grimboåsen 8 i Göteborg 07-16 vardagar.
Avtalad frakt: I de fall att produkten inte lämpar sig för att frakta med DHL avtalar vi fraktsätt och fraktpris med kunden direkt-
Betalningssätt
Kortbetalning
Betalning i butik sker med kort
Avarda
Vi sambarbetar med Avarda, betalning på nätet sker med Avarda eller mot förskott.
Returer och reklamationer
Som kund hos oss har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det datum du mottagit produkten.
För att få returnera en vara måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick (som när du köpte den). Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
Returrätten/ångerrätten gäller inte specialbeställda varor som inte finns i vårt ordinarie sortiment.
Vid ångerköp, sker återbetalning av varans pris när returen återkommit till oss. Kunden svarar för frakten vid byte/ångerköp.
Reklamation.
För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket.
Om något är felaktigt med din produkt vid leverans, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt. En reklamation av produkt kan du göra genom att maila order@meramaskin.se alternativt ring 031-382 14 70
För att vi ska godkänna reklamationen: Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten.
Trasig/defekt; Vid trasig produkt skall den returneras till oss. Är produkten trasig pågrund av fraktskada skall detta reklameras till DHL.
Annan orsak; Om orsaken är en annan, måste det anges vad orsaken är.
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera, om en produkt köps i andrahand gäller endast garanti via tillverkaren. Vid eventuella tvister gällande reklamationer följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer
Vi på Mera Maskin säljer varor på nätet och i vår webshop men också i vår fysiska butik på Grimboåsen 8 i Göteborg.
När du har lagt din beställning på meramaskin.se får du en orderbekräftelse med ordernummer.
Garantisedel/kvitto tillsammans med ditt leveransbesked när din order lämnar vårt lager. Tänk på att spara alla verifikationshandlingar, det vill säga alla fakturor så vidare, men också kartong och packmaterial för att underlätta eventuella returer, reklamationer eller byten.
Garantisedel/kvitto tillsammans med ditt leveransbesked när din order lämnar vårt lager. Tänk på att spara alla verifikationshandlingar, det vill säga alla fakturor så vidare, men också kartong och packmaterial för att underlätta eventuella returer, reklamationer eller byten.
Då Sverige är medlemmar i EU så följer vi svensk lag som EU-lagstiftning. Enligt konsumentköplagen har du totalt tre års reklamationsrätt efter att du har tagit emot din produkt.
Fraktvillkor
Vi erbjuder inte fraktfritt.
Avhämtning i butik: Givetvis kan du alltid avhämta produkten i vår butik på Grimboåsen 8 i Göteborg 07-16 vardagar.
Avtalad frakt: I de fall att produkten inte lämpar sig för att frakta med DHL avtalar vi fraktsätt och fraktpris med kunden direkt-
Betalningssätt
Kortbetalning
Betalning i butik sker med kort
Avarda
Vi sambarbetar med Avarda, betalning på nätet sker med Avarda eller mot förskott.
Returer och reklamationer
Som kund hos oss har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det datum du mottagit produkten.
För att få returnera en vara måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick (som när du köpte den). Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
Returrätten/ångerrätten gäller inte specialbeställda varor som inte finns i vårt ordinarie sortiment.
Vid ångerköp, sker återbetalning av varans pris när returen återkommit till oss. Kunden svarar för frakten vid byte/ångerköp.
Reklamation.
För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket.
Om något är felaktigt med din produkt vid leverans, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt. En reklamation av produkt kan du göra genom att maila order@meramaskin.se alternativt ring 031-382 14 70
För att vi ska godkänna reklamationen: Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten.
Trasig/defekt; Vid trasig produkt skall den returneras till oss. Är produkten trasig pågrund av fraktskada skall detta reklameras till DHL.
Annan orsak; Om orsaken är en annan, måste det anges vad orsaken är.
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera, om en produkt köps i andrahand gäller endast garanti via tillverkaren. Vid eventuella tvister gällande reklamationer följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer